Hjælp til brugervenlig hjemmeside
Google belønner dig, når dine kunder bruger tid på din hjemmeside
En brugervenlig hjemmeside giver dig tilfredse kunder
Er “indretningen” af din hjemmeside optimeret, så siden effektivt leder kunderne rundt?
Betragt designet af din hjemmeside, som om det var indretningen i en “fysisk butik”.
Kunderne skal nemt og ubesværet kunne finde indgangen og herefter kunne finde lige den afdeling og den vare/ydelse de leder efter. Kan de ikke det, smutter de igen.
“Smutter” en kunde for hurtigt væk fra din hjemmeside pga. ulogisk opbygning, eller manglende informationer, registrerer Google dette som at kunden “Bouncer” og sker dette for tit, vil det gå ud over din sides ranking i søgningerne.
Hvordan ved man om kunderne er tilfredse
Ved hjælp af forskellige redskaber, som f.eks. Google Analytics kan man følge kundernes adfærd. Ud fra disse analyser, vil det være muligt at forbedre hjemmesidens brugervenlighed.
Hjælp til optimering af brugervenlighed
Når jeg hjælper kunder med at optimere brugervenligheden på deres hjemmeside, eller webshop, starter jeg altid med en grundig gennemgang af hjemmesidens opbygning. Jeg bruger min mangeårige erfaring og et samarbejde med et uvildigt brugerpanel til gennemgangen. Ofte viser det sig, at den der har designet hjemmesiden, har været for kreativ, frem for at tænke på brugervenligheden. Det er selvfølgelig en balance og en afvejelse, imellem at siden er kedelig og som “alle andre”, mod ikke at miste fokus på det væsentlige, nemlig kundens oplevelse af siden og dermed sidens brugervenlighed.