Markedsføring på Google –
målrettet med Google Ads
Google Ads et effektivt redskab til online markedsføring på Google
Online markedsføring med Google Ads
Når du vil være sikker på at blive fundet når kunderne søger på dit produkt
Hvorfor er Google Ads et effektivt online markedsførings redskab?
- Du målretter dine annoncer til kun at vises på relevante søgeord
- Du betaler kun når kunden klikker på annoncen
- Er dine annoncer sat rigtigt op, ligger du i toppen, når kunderne søger på de varer/services du sælger
- Du kan måle alt hvad kunden gør og sørger for, at du altid får mest muligt for pengene
- Vælg om hvor og til hvem du vil vise dine annoncer
- Vælg hvor du vil vises – i søgeresultatet eller med annoncer der vises på relevante sider
Hvad koster markedsføring på Google?
Du får billigere online markedføring med Google Ads annoncer,
når din landingpage (siden Google annoncen linker til) er tilpasset dine annoncer.
Er der et godt samspil imellem din annonce og din “Landingpage”, altså den side kunderne lander på, når de klikke på annoncen, kan det være med til at give dig bedre priser og flere visninger med gode placeringer.
Annoncering på Google behøver ikke være dyrt
Du betaler kun når kunden klikker på annoncen. Er dine annoncer sat rigtigt op, på relevante søgeord og med gode “landingpages”, får du virkelig god og målrettet online markedsføring med Google.
Med de rigtige værktøjer som “Google Analytics” og “Google Search Console” følges kundernes reaktion på dine annoncer, så annoncer og “Landingpages” kan tilpasses løbende for at få mest muligt for pengene.
Hvordan ved man hvilke søgeord kunderne benytter?
For at kunne sætte Google annoncer korrekt op, med relevante søgeord, er det vigtigt at der laves en grundig søgeordsanalyse.
I samarbejde med dig, aftales hvilke varer eller services, der skal gøres en indsats for. Herefter laves der en søgeordsanalyse, hvor vi sammen finder frem til hvilke søgeord og søgetermer, dine Google annoncer skal findes på.
Vis annoncerne til lige det puplikum du ønsker
Den helt store forskel på markedsføring på Google og markedsføring på tryk, er at den måde markedsføringen kan målrettes. Du bestemmer hvor dine kunder skal se annoncerne, geografi, og du bestemmer også hvilken alder kunderne der skal se annoncerne, har. Ud over disse overordnede parametre er der endnu flere muligheder, der kan komme i spil.