+45 4182 8333 michael@semigonline.dk

Hvordan bliver man synlig på Google

At være synlig online kan være afgørende for din forretnings overlevelse

Sådan bliver du fundet på Google

Få hjælp til at optimere din synlighed på Google

Google er for de fleste et vigtigt sted at være synlig – Her får du et par overskriftet til punkter der SKAL være styr på for at du er synlig i dine kunders søgninger efter dine produkter/ydelser

Synlighed på Google kan være gratis

Et godt sted at starte med at optimere for mere og bedre synlighed, er Google my business, som er helt gratis.

Har du taget ejerskab af din visning i Google my business? Hvis ikke vil det være et godt sted at starte med at optimere din online tilstedeværelse.
Google my business vises hver gang en bruger skriver din virksomhedsnavn i søgefeltet, eller hvis din virksomhed ligger øverst i en søgning på et produkt eller en ydelse.

 

Hvordan bliver du synlig på Google med Google my business?

Når du søger på en bestemt virksomhed, vises virksomhedens oplysninger, på pc, i højre side af skærmen, på mobil vises det på hele skærmen. Her oplyses adresse, åbningstider og tlf. nr. og brugeren kan nemt klikke sig videre til at ringe, rutevejledning og dit website.

Har du taget kontrol over din Google my business, kan du tilføje logo og billeder af virksomheden og produkter. Der er mulighed for at beskrive virksomheden og oprette tilbud og tilføje åbningstider. Åbningstiderne bør tilpasses i forbindelse ferier eller lignende.
Du får på den måde et online “vindue” til din virksomhed, som du selv er med til at vedligeholde, helt uden at betale for servicen. Google my business er et must for alle virksomheder der vil styre hvordan de er præsenteret på Google.

Søgemaskineoptimering

SEO står for Search Engine Optimization, på dansk søgemaskineoptimering. Begrebet dækker over en bred vifte af faktorer, der skal være i orden, for at Google viser din side, når kunder søger efter de produkter eller ydelser du tilbyder.
Man omtaler ofte SEO som gratis, men det er så en sandhed med modifikationer. SEO kræver oftest løbende optimering af tekster, sidens struktur og interne links. Så hvis tid er gratis, er det gratis, ellers må det ofte ses som en del af det arbejde der skal gøres for at få en Google optimeret hjemmeside.

5 gode råd til bedre synlighed på Google

 

Her er et nogle af de faktorer der gør en stor forskel på om din side er synlig online.
  • Indholdet på de enkelte sider, skal være tilpasset de søgninger du går efter.
  • Siderne skal være bygget op med korrekt anvendte headings. Det er en udbredt misforståelse at headings bruges til at bestemme hvor stor skriften skal vises.
  • Billeder skal have Alt tekster. Alt tekster beskriver hvad billedet viser, gerne med søgeordet som baggrund for teksten.
  • Title og description skal være udfyldt og tilpasset det søgeord/søgeterm der optimeres mod på de enkelte sider.
  • Indholdet skal være interessant og opbygget, så dine kunder gider at læse hele siden, Google bemærker scroll dybde, dvs. hvor langt ned på siden kommer dine kunder.

Google Ads – Annoncering på Google

Skal du hurtigt være synlig på Google er Google ads et effektivt redskab. Med Google Ads får du mulighed for at komme frem på de søgninger du ønsker. Google ads er ikke bare søgeresultater, men også Display ads og Performance max ads. Begge disse viser ikke bare tekst, men også billeder og små video sekvenser, sammen med teksten, f.eks. i bannere på andre sider, eller på Youtube.

 

Hvordan virker Google Ads?

Når du har oprettet en Google ads konto, kan du opsætte kampagner og annoncer, der vises din virksomheds produkter eller ydelser på søgeord eller søgetermer, som du vælger. Du kan også vælge hvor, geografi og til hvilke persongrupper, målgruppe. Opsætningen og vedligeholdelse/optimering af Google ads, er afgørende for dine resultater. Det anbefales at få hjælp til korrekt opsætning, og til gennemgang med jævne mellemrum. Forkert konfiguration kan give mange klik til siden, men desværre også mange, ikke relevante klik = dårlig udnyttelse af dit budget.

Bliver du ikke fundet i søgninger på Google, når dine kunder søger de varer eller ydelser du sælger, mister du mulige kunder hver dag og dermed omsætning.

Se hvilken forskel en målrettet ONLINE indsats har gjort for en af SE-mig-ONLINE`s frisør kunder?

OBS! Der er kun en nr. 1 i søgninger – Jeg har derfor KUN 1 kunde pr. erhverv i en aftalt radius.