3666 gange om dagen
Så mange gange om dagen er der søgninger med ordet “frisør”
Frisør case fra en af Danmarks største byer
Effekten af samarbejdet med Michael fra SEmigONLINE har været fantastisk, allerede kort tid efter vi fik vores nye hjemmeside. Stolene i salonen er så godt som altid booket og vi har fået mange nye kunder.
Det meste af vores markedsføringsbudget er lagt på Google Ads og effekten mærker vi hver dag.
Ud over Google Ads benytter vi os af muligheden for gratis opslag på Google My Business, Facebook og Instagram.
“Effekten af samarbejdet med Michael fra SEmigONLINE har været fantastisk, allerede kort tid efter vi fik vores nye hjemmeside. Stolene i salonen er så godt som altid booket og vi har fået mange nye kunder.
Det meste af vores markedsføringsbudget er lagt på Google Ads og effekten mærker vi hver dag.
Ud over Google Ads benytter vi os af muligheden for gratis opslag på Google My Business, Facebook og Instagram.”
Vil du have nye kunder er det nødvendigt at blive vist i søgninger der er relevante for din virksomhed. Her kan du se hvordan en gennemgang og en efterfølgende proces, kan gøre en stor forskel… sikkert også for din virksomhed!
I denne case har vi hjulpet en igangværende frisørsalon med 4 ansatte
Salonen havde følgende udfordringer
Den eksisterende hjemmeside viste ikke de enkelte frisørers kompetancer og var generelt ikke brugervenlig, og slet ikke søgemaskineoptimeret. Frisørsalonen ønskede bedre belægning hos de ansatte frisører, der havde for meget spildtid. En af udfordringerne var at de fleste kunder ville klippes af indehaveren.En af de ansatte var ekspert i herreklip og ville gerne have flere mandlige kunder i stolen.
Vi fandt frem til løsninger der virkede
Sammen gennemgik vi virksomhedens muligheder, og vi var enige om at udskifte hjemmesiden, for at få en brugervenlig, informativ, opdateret og søgemaskineoptimeret hjemmeside. En side hvor kunden hurtigt finder “Bestil tid” knappen og hvor der informeres om de enkelte frisørers kompetancer på en personlig måde. De ansattes profiler vises før chefen for at imødekomme ønsket om flere bookinger hos de ansatte.
For at siden skal findes på relevante søgninger, er alle tekster skrevet efter en gennemført søgeordsanalyse
Det var vigtigt for alle at den nye hjemmeside fik et professionelt udtryk og der er derfor taget billeder af de ansatte, og i salonen, af en professionel fotograf.
Google Ads – Det virker
Ikke nok med at den nye side virkelig performer når det gælder søgninger på “frisør Odense” og andre, for salonen, vigtige søgninger, så valgte vi at sætte gange i annoncering på Google search, dvs. at salonen i mange tilfælde var vist 2 gange på 1. side, når en kunde søgte på relevante søgeord.
Google Ads, skal tilpasses og vedligeholdes for at få det optimale resultat for det aftalte budget.
Effekt 1. år – 30% flere bookinger!
- Omsætningsstigning på 30%
- 30% flere bookinger på alle frisører
- Flere herreklip, da dette var et af målene
- Booking kalenderen er fyldt 95% af tiden
- Nye kunder i salonen hver uge
Hvilke tiltag gav resultater
- Ny brugervenlig og søgemaskineoptimeret hjemmeside, der hurtigt fik salonen vist på side 1, på de mest brugte søgeord.
- Der blev taget professionelle billeder der bliver brugt til hjemmesiden, men også bruges flittigt på sociale medier, som Instagram og ikke mindst Facebook.
- Google annoncering på alle de ydelser salonen ønsker fremgang på. Google ads er et yderst effektiv og målrettet redskab til at vise din virksomhed øverst i søgninger på Google.
- Flere opslag på Facebook og Instagram.